יום פטירת החזו"א: בנו של מרן שר התורה בשיחה על הדוד הגדול

אסתי פלד No Comments on יום פטירת החזו"א: בנו של מרן שר התורה בשיחה על הדוד הגדול

הגאון הגדול הרב אברהם ישעיהו קנייבסקי בשיחה עם 'קול חי' על דמותו של מרן החזו"א: "הוא אמר שהתפקיד של אדם בעולם הזה הוא לעבור את כל החיים בלי לפגוע באדם. אבא שלי אמר שבחיים לא ראה אותו כועס"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון הגדול הרב אברהם ישעיהו קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה הגר"ח זצ"ל, שוחח הערב (שלישי) עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על דמותו של מרן החזון איש, שהערב חל יום פטירתו. "אבא היה כמו בן שלו, גדל אצלו. הם גרו ביחד. החזון איש גידל וחינך והכריע בכל השאלות", סיפר.

"הוא הגיע לארץ לנהל את הישיבה, בהתחלה לת"א ואחרי זה הגיע ליישוב החדש בני ברק. את החזו"א לא הכירו אז, עד שר' חיים עויזר כתב עליו 'ארי עלה מבבל'", המשיך הרב קנייבסקי.

"הוא עיצב פה את המציאות היהודית אז", הוסיף הרב. "אנשים באו פה אחרי השואה, הוא היה מתייחס אליהם כמו אבא. הקים מוסד לילדים שורדי השואה. כל שאלה שהייתה היו באים אליו. הכל היה דרכו. כל בני ברק. הייתה לו השפעה עצומה".

"הוא אמר שהתפקיד של אדם בעולם הזה הוא לעבור את כל החיים בלי לפגוע באדם. מישהו שאל אותו פעם אם הוא כועס עליו על איזה משהו, הוא נתן לו להבין שהמילה הזו לא קיימת אצלו. אבא שלי אמר שבחיים לא ראה אותו כועס. הוא לא היה מדבר כמעט מה שלא לימוד, אבל כן היה אדם מלא רגש".



0 תגובות